ZAR OPET CRVENO I CRNO…?


U „Belexpo“-u, od 23-25.septembra godine ove, održan je Međunarodni sajam fine hrane i pića pod sofisticiranim nazivom „Kulinarija. Evo šta je taj sajam po dnevnom glasilu „Danas“:

„Na „Kulinariji“ će biti predstavljeni džemovi, slatka, voćni sokovi, šumske pečurke i tartufi, šunke i pršute, gurmanski sirevi, med iz ekološki očuvanih sredina, najčistija izvorska voda, vina i rakije, biljni čajevi i sve vrste organske hrane. Tartufi i šumske pečurke iz jugoistočne Evrope danas su, na jelovniku najboljih njujorških restorana, maline su poslastica u tokijskim dizajn hotelima, a sirevi, pršut, vina i voda postali su deo standardne ponude u delikatesnim prodavnicama Londona, Rima, Berlina, Moskve i Singapura. „Kulinarija“ će biti održana uz podršku Agrobiznis projekta USAID-a, Nemačke organizacije za tehničku saradnju (GTZ), Ministarstva poljoprivrede, Privredne komore Srbije i Agencije za strana ulaganja i promociju izvoza (SIEPA).

Divno zvuči, divno je i bilo. Pomalo skupo, ali se bar mogla degustirati prefinjena hrana i piće. Za nadati se da će najbolje iz Srbije biti i u Londonu u oktobru „011. godine. Vidi http://www.anuga.com

A među najboljima na „Kulinariji“  bila je jedna čokolaterija (ne bih je reklamirala ovim putem) koja je prikazala zaista predivnu ambalažu (za prefinjene čokoladne proizvode): kutija zift crne boje sa crvenom trakom po širini + ime proizvoda u malo bele boje.

A što tako? Crno i  crveno. Boje smrti i krvi. Zar za predivni proizvod, a iz  Srbije, boje koje baš asociraju na osnovne boje potonjih 20  godina po kojima  se prepoznavalo sve što je srpsko?

Teoretičari i praktičari  vizuelnih komunikacija veoma bi imali šta da kažu o ovome. Podsvest sve beleži, zna, vadi po potrebi, ubacuje u svest i aplikuje gde treba. I gde ne treba.

Zar nije mogla biti kombinacija bele kutije i zlatne mašne? Ili obrnuto. Ili išta drugo, išta što podsvest orijentiše na drugi način.

Niko nije savršen pa da sve drži u glavi? Floskula koja nije tačna jer promišljanje svega i svačega i jeste svojstvo čoveka, ali se on bavi marginalijama koje mu zamućuju svest. Onaj ko je promišljao o božanstvenom proizvodu ostao je samo na tome.

Čudno da ga sam čarobni ukus čokolade nije inspirisao na druge boje…


Advertisements

Затворено за коментаре.

%d bloggers like this: